| 
      
        |  |  
        |  |   | 
         |  |  |  
        |  | 1.4.1 POJEM FIZIKALNE 
        KOLIČINE |  |  |  |  
        |  | Za opredelitev fizikalnih pojmov in pojavov, 
        kot so razdalja, trajanje, gibanje, toplotno stanje, gibanje elektrine, 
        … so znanstveniki določili 
        količine (dolžino, čas, temperaturo, 
        električni tok, ... ), in sicer tako, da jih lahko merimo in 
        računamo. |  |  |  |  
        |  |  |  |  |  
        |  | 
          
            | ► | Fizikalnim pojmom in pojavom, ki jih znamo 
            meriti in računati, pravimo 
            fizikalne količine. |  |  
                 |  |  |  
        |  |  |  |  |  
        |  | Izdelati ali preveriti nekaj, kar naj bi služilo določenemu namenu, brez 
        merjenja in računanja, pa čeprav enostavnega, je najpogosteje težko, če 
        že ne nemogoče (fot. 1.4.1.1). Človek se je s tem dejstvom soočil že v 
        starih časih, razvoj fizike pa je merjenju in računanju dajal vedno 
        večji pomen. |  |  |  
        |  |  |  |  |  
        |  | V elektrotehniki, kjer se srečujemo z nevidnimi (fot. 1.4.1.2), težko 
        predstavljivimi in pogosto tudi nevarnimi fizikalnimi pojavi, pa ima 
        merjenje in računanje še dodaten pomen. |  |  |  
        |  |  |  |  |  
        |  | 
          
            | ► | Znanje, merilniki in matematika 
            so edina »orodja«, s katerimi pri snovanju, izdelavi in preverjanju 
            delovanja električnih naprav »gledamo« oziroma »tipamo« 
            električne pojave. |  |  
                 |  |  |  
        |  |  |  |  |  
        |  |  |  |  |  
        |  |    |  |  |  
        |  |  |  |  |  
        |  |  |  |  |  
        |  |  |  |  |  
        |  |  |  |  |  
        |  |  |  |  |  
        |  |  |  |  |  
        |  |  |  |  |  
        |  |   |  |  |  
        |  |  |  |  |  
        |  |  |  |  |  
        |  |  |  |  |  
        |  |  |  |  |  
        |  |  |  |  |  
        |  |  |  |  |  
        |  |  |  |  |  
        |  |  |  |  |  
        |  |  |  |  |  
        | ¸ |  |  |  |  
        |  |  |  |  |  
        |  |  |  |  |  
        |  |  |  |  |  |